Pénzügyi-számviteli ügyintéző
A képzési program ügyfélszolgálatunkon (Pécs, Váradi A. u. 4.) munkanapokon 8.30-15.30 óra között megtekinthető.
OKJ-s tanfolyami képzésünkre jelentkezik? A képzési díjból 5000,- Ft-os kedvezményt kap, ha Ön
- gyesen, gyeden van, vagy
- Comeniusos diák volt, vagy
- OKJ-s tanfolyamon már tanult iskolánkban.
Regisztrációjánál kérjük, jelezze: mi csökkentjük a díját!
Képzési idő: 960 óra
- elmélet: 672 óra
- gyakorlat: 288 óra
Iskolai előképzettség: érettségi végzettség
A szakképesítés munkaterületének rövid leírása:
A pénzügyi-számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában, kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, a gazdasági eseményeket kontírozza, a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat vezeti, könyvviteli feladásokat készít.
A szakképesítéssel rendelkező képes lesz
- közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában,
- elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket,
- ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat,
- ellátni az adókötelezettséghez kapcsolódó feladatokat,
- adókötelezettségnek elektronikusan eleget tenni,
- közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban,
- részt venni a befektetési döntések előkészítésében,
- pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézést végezni
- könyvelési feladatokat ellátni,
- értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni,
- vezetni az analitikus nyilvántartásokat,
- elszámolni a termelési költségeket,
- közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében,
- közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában,
- számítógépes programcsomagokat használni,
- irodai szoftvereket használni,
- ellátni a projektek pénzügyi tervezését és menedzselését az előfinanszírozástól a program lezárásáig,
- összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából,
- feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, írógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni,
- munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készíteni és rendszerezni, iratkezelést végezni.
Oktatott modulok és a modulzáró vizsga típusa:
- 11504-16 Gazdálkodási alaptevékenység ellátása
- 10147-12 Gazdálkodási feladatok ellátása
- 11505-12 Könyvelés számítógépen
- 10149-12 Könyvvezetés és beszámoló-készítés feladatai
- 11506-16 Vállalkozásfinanszírozási és adózási feladatok
- 11501-16 Projektfinanszírozás
- 11502-12 Projektfolyamatok követése
- 11498-12 Foglalkoztatás I.
- 11499-12 Foglalkoztatás II.
A szakmai vizsga részei
Írásbeli, gyakorlati és szóbeli vizsgatevékenység
Jelentkezési határidő: jelentkezni személyesen, telefonon vagy a regisztrációs lap kitöltésével és beküldésével lehet.